Пам'ятки для учнів

Правила складання плану.
Кожна робота починається з уважного читання всього тексту.
Розділи його на частини, виділи в кожній з них головну думку.
Озаглавити кожну частину.
У кожній частині виділи кілька положень, що розвивають головну думку.
Перевір чи всі основні ідеї, укладені в тексті, знайшли відображення в плані.
Пам'ятка щодо складання плану.
Розподіл змісту на смислові частини.
Виділення в кожній з них головної думки.
Знаходження заголовка для кожної частини (формулювання пунктів плану).

Правила конспектування
Уважно прочитайте текст. Попутно відзначайте незрозумілі місця, нові слова, імена, дати.
Наведіть довідки про осіб, події, згаданих у тексті. При записи не забудьте винести довідкові дані на поля.
При першому читанні тексту складіть простий план. При повторному читанні постарайтеся коротко сформулювати основні положення тексту, зазначивши аргументацію автора.
Заключний етап конспектування складається з перечитування раніше зазначених місць та їх короткою послідовної запису.
При конспектування треба намагатися висловити авторську думку своїми словами.
Прагніть до того, щоб один абзац авторського тексту був переданий при конспектування одним, максимум двома пропозиціями.

Опис навчальної ілюстрації.
Визначте основний задум картини.
Які основні персонажі і їхні дії розкривають (доводять) цей задум?
Які додаткові кошти (колір, композиція, передній - задній план, другорядні сюжети чи персонажі і т.д.) використані з метою розкриття головної думки?
Яке загальне враження справила на вас ця картина?

План уроку-екскурсії в музей
Підготовка учнів до екскурсії (наприклад, дається завдання прочитати, вивчити який-небудь матеріал, зробити повідомлення, підготувати доповіді, реферати і т. П.).
Роль археології у вивченні історії (якщо це питання пов'язане з темою уроку). У цьому випадку вчитель може обмежитися невеликий бесідою.
Вивчення музейних експонатів.
Способи датування археологічних пам'яток.
Узагальнення та висновок з питань: що ми сьогодні дізналися на екскурсії в музеї? Можна заслухати підготовлені учнями заздалегідь повідомлення, доповіді і т. д.
Екскурсію веде зазвичай сам учитель або спільно з екскурсоводом.
Екскурсія, як правило, закінчується повторительно-узагальнюючої бесідою. Така бесіда проводиться зазвичай після екскурсії в класі. Наприкінці її можна продемонструвати науково-популярний навчальний фільм або діафільм по темі уроку.

Пам'ятка "Як писати реферат".
Визначте мета написання реферату відповідно до поставленої темою.
Складіть його план.
При читанні літератури виділіть основні ідеї та положення, докази, аргументи і висновки, щоб потім зосередити на них увагу.
Класифікуйте виписки, зроблені при читанні розглянутих джерел.
Проаналізуйте зібраний матеріал, подумайте і зробіть узагальнені висновки.
Оформіть реферат.

Download
Словник з історії України.doc
Microsoft Word Document 352.0 KB
Download
Словник з всесвітньої історії.
Словник історичних термінів.doc
Microsoft Word Document 372.5 KB

Завдання з правознавства 9 клас.

Виконайте завдання:

"Чи доречно використовувати покарання у вигляді смертної кари?"

Історія України 7 клас.

Завдання з теми 2.

Складіть історичний портрет історичної постаті, яка зображена на картинці.

Творчі завдання до теми 2.

1. Дві жінки, чиї зображення вміщені тут, зіграли неабияку роль в історії України та сусідніх з нею держав. Хто ці жінки? Напишіть коротке есе на тему «Середньовічні жінки-правительки в історії України: святі, грішниці, успішні політики?»

2. Знайдіть ключ для дешифрування, розшифруйте поняття та поясніть його.

СИПОТІЛ – …………………………………………………………………….

ЗЬКНЯ – ………………………………………………………………………..

АКЬСВЇИК СУРЬ – …………………………………………………………..

ВЯНИСЛО – …………………………………………………………………..

ОВТСНЯИТСИРХ – ………………………………………………………….

ЖИДРУНА - ……………………………………………………………………

Завдання до теми 4.


Всесвітня історія. 8 клас.

Складіть історичний портрет історичної постаті, зображеної на картинці.

                                                             Завдання до теми 2.

1. Заповніть прогалини в таблиці,склавши логічні ланцюжки з наведених нижче імен історичних постатей (А), місця події (Б), часу події (В), терміну чи поняття (Г), що відповідають події.

 

Історична

 постать

Місце події

Час події

Поняття

(термін)

Вільгельм Оранський

 

 

 

 

Рим

 

 

 

 

 

1519-1522 р.р.

 

 

 

 

 

вікінги

 

Річард

Левове Серце

 

 

 

 

Франція

 

 

 

 

 

1453 р.

 

 

 

 

 

селянська війна

 

 

А) Генріх ІV; Джордано Бруно; Ф. Магеллан; Мехмед ІІ; Роллон (Роберт І); Томас  Мюнцер.

Б) Єрусалим; Іспанія;Константинополь;Нідерланди;Німеччина;Нормандія.

В) 911 р.; 1189-1192 р.р.; 1524-1525 р.р.; 1579 р.; 1598 р.; 1600 р.

Г) гугеноти, інквізиція, навколосвітня подорож, Утрехтська унія, хрестовий похід, яничари.


Історія України 8 клас.

Творчі завдання до теми 3.

1. Встановити послідовність:

      А) «Козацька угода складалася із 23 статей від імені гетьмана Війська Запорізького. Згідно з ними гетьмана й старшину козаки мали обирати на раді. Українська адміністрація та суд лишалися самостійними. Збирання податків покладалося на український скарб. Чисельність козацького війська встановлювалась у 60 тис.».

      Б) «Ось недавно вчинили договір з поляками на нашу згубу; розірвали надвоє, і обидва монархи умовились між собою, що будуть нас викоріняти… Ви звикли вважати нас за якусь безсловесну худобу, без нас вирішили, які міста залишити під собою, в які уступити, а тим часом ці міста дісталися вам не вашою силою, а Божою поміччю й нашою кров’ю та відвагою».

      В) «Договорилися ми і постановили, що всієї Малої Росії цієї сторони Дніпра… містам і землям… як вони до цього часу за мирним договором на стороні  їхньої царської величності перебували, так і тепер залишатися мають на стороні їхньої царської величності на вічні часи;… а за Дніром-річкою Київ має лишитися також на стороні їхньої царської величності».

      Г) «Того ж року господарю Василє довелося влаштувати весілля своєї дочки Розанди з Тимошем, сином козацького гетьмана Хмеля».

 

2. СЕЛЯНСЬКО-КОЗАЦЬКЕ ПОВСТАННЯ, НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА,   НАЦІОНАЛЬНА РЕВОЛЮЦІЯ –  ТАКІ ОЦІНКИ  ІСТОРИКИ ДАЮТЬ ПОДІЯМ 1648 – 1657 Р.Р.   Яка оцінка, на вашу думку, є найбільш правильною?  Свою думку аргументуйте.

Завдання на канікули

6 клас,  історія - http://learningapps.org/474015

7 клас, всесвітня історія - http://learningapps.org/1050661

7 клас, історія України - http://learningapps.org/474015

8 клас, всесвітня історія - http://learningapps.org/450623

8 клас, історія України - http://learningapps.org/629532